... ve pembe bulut sardı onları

içi sıcacıktı ve akide şekeri kokuyordu...

koca

larız

kafa

biz

biz

Dukan - Gün 38 : Tatile Hazırım!!

18 Temmuz 2012 Çarşamba


En son 9. günde yazmış olmanın utancı ile son 15 dakikadır parmak hesabı yapıp bugün kaçıncı günümdeyim ki ben deyu deyu kıvranıyordum ekranın başında.. Sonradan dank etti, 38. günü sürüyor olmama rağmen arada Dukan Mallığı yokluyor :) Akıllı telefonlar için geliştirilmiş bir aplikasyon var. Dukan'a özel. Benim kullandığım aplikasyonun adı iDukan ve şimdilik sadece iphone telefonlarda çalışıyor. Dukan'nın sitesindeki testin sonuçlarını kişisel bilgilerin (boy, kilo vs.) ile birlikte giriyorsun, sonra tartıldıkça kilo takibi paneline işleyip gün gün ne kadar kilo vermişsin, vücut kitle indeksin ne olmuş, diyetini neresindesin, o gün protein günün mü karbonhidrat günün mü, daha ne kadar kilo vermen lazım, kaç günün kaldı vs. yararlı yararsız birçok bilgi elinin altında oluyor. İlgilenenlere duyurulur.

işte bu da uygulamanın linki : 
http://itunes.apple.com/tr/app/idukan-diet-tracker/id493076245?l=tr&mt=8


Toplamda 163 gün sürecek olan seyir+atak döneminin 38 günü kalmış geride.. Kaldı 125 gün.. bir gün diyeceğim ki, arkadaşlar son günümdeyim.. Te allahım, ne kadar uzakmış gibi geliyor o günler. 

Ama yılmak yok, çünkü sonuç mükemmel. Bu 38 gün boyunca, hiç fark etmeden, alkol hariç hiçbir şeyin yoksunluğunu çekmeden tam tamına 7 kilo gitti. Başka bir rejim yapıyor olsam, tartıdaki 7 kiloluk değişim çok fark edilmezdi. Ama gerek uzun süredir görmediğim arkadaşlarım gerekse burnumun dibinde olanlar "senin içinden bi anduşka daha çıktı" diyip duruyorlar ve benim keyiften yağlarım daha da hızlı eriyor haliyle :)) Dukan tarzı protein diyetleri sonucunda verilen 7 kilo diğer diyetlerde verilen 15 kiloya denk. Spor sayesinde kas kaybı yaşanmıyor, atak sonrası verdiğiniz kilolar yağdan gidiyor.. sonuçta bir iki ay içinde evrim geçirmeye başlıyorsunuz.....
Bu süre zarfında yazamadım çünkü ailemin didim'deki yazlığına göç ettim. İlk günler mayo giyip göbüş saklama durumları hakimken, bir aydan kısa bir süre sonra beyaz! bikinim ile kıvıra kıvıra dolaşmanın tadı inanılmazdı!!! İşte o anlarda yaz akşamı sofralarının vazgeçilmez ikilisi rakı balık hikaye geldi çoğu zaman. Amaaaan bugüne kadar içtiklerime sayayım bari diyip zero'mdan bir fırt daha çektim. Tabii masada benim haricimde herkes zom olmuşken "sarhoş muhabbeti"nin ne kadar zorlayabilir olduğunu da öğrenmiş oldum. Bundan sonra masada içmeyen biri varsa haline daha çok acıyacağım :) Öğrenmenin yaşı yok arkadaş!

Bir iki kere de mis kokulu pilav sebepli sıkıntı yaşadım. Kafamı tencerinin içine sokmak istedim resmen! Ama  yapmadım! al bi kaşık bişey olmaz diyenleri de kötü niyetli olduklarına ikna ettim. Huysuzum ve sevimsizim! Ama mutluyum! :D

Bu Cuma günü kocam ve arkadaşlarımız ile ege turuna çıkıyoruz. Yanıma mayo almıyorum! Bir gün hamile kalırsam diye saklıyorum onları, yoksa çoktan atmıştım çöpe! Evet, geri dönüş yok! Dün de çıkıp alışveriş yaptım. Değmeyin keyfime... Her yerde acayip ucuzluk indirim var malum. Bundan bir kaç ay öncesinde kadar indirim zamanları daha da mutsuz olurdum çünkü 40+ bedenler sezonunda tükenir; indirim zamanında raflarda, askılarda sadece 36 -34 bedenler kalır ve ben de avcumu yalaya yalaya çıkardım mağazalardan. Hala daha 36 beden biraz uzaktaki bir hedef ama arada derede kalan 38 bedenleri, Medium Size'ları bulup bi de  üstüme tam olmaları dünü 23 Nisan ilan etmeme yetti de arttı bile! 

7 kilo ile XL'den M ye düştüm. Böbreklerim tıkırında bir sıkıntıları yok. Kalp ritmim de normaldir heralde bir gariplik hissetmiyorum. Sebze günlerinde sebzeyi abartıyor, protein günlerinde de kırmızı etten ve beyaz peynirden olabildiğince uzak durup balığa ve yoğurda veriyorum kendimi.. Eskisine göre çok daha sağlıklı beslendiğim kesin. 

Biliyorsunuz ben atak dönemindeyken kocam da aramıza katılmıştı. O 89 ile başladı ve yaklaşık 35 günde 8-8,5 kilo verdi. Üniversitedeki halimize döndü. Yalnız bir sıkıntı var, benim vermem gereken yaklaşık 15 kilo daha var. O sebeple kendisi benden genç görünüyor gibi geliyor bana. Ya pislik yapıp kilo almasına neden olmalıyım ya da daha çok gaza gelip şu 15 kilodan daha çabuk kurtulmalıyım!!! 

Sanırım ikinci seçenek yürürlüğe girmek durumunda....


Sevgiler!








0 yorum gelmiş :):

Yorum Gönder